W zakresie zarządzania nieruchomością wspólną budynku proponujemy:
- obsługę administracyjną przez licencjonowanego Zarządcę Nieruchomości,
- obsługę finansowo – księgową, bazującą na oprogramowaniu LokaleNET,
- dostęp właścicieli do indywidualnych kont w programie (LokaleNET(https://mmsoft.com.pl/lokale.php?Adm=390)
- nadzór techniczny prowadzony przez Inspektora Nadzoru Budowlanego,
- ubezpieczenie OC Zarządcy Nieruchomości,
- prowadzenie konta bankowego, konta oszczędnościowego Wspólnoty,
- korzystne stawki za przeglądy ogólnobudowlane roczne i pięcioletnie,
- profesjonalną obsługę w zakresie ubezpieczeń,
- korzystną stawkę za utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni.
ZAKRES OFEROWANYCH USŁUG ZARZĄDZANIA
ORGANIZOWANIE WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ, A W TYM:
- uzyskanie numeru statystycznego REGON,
- założenie rachunku bankowego wspólnoty mieszkaniowej w wybranym banku,
- zgłoszenie do właściwego urzędu skarbowego w celu uzyskania Numeru Identyfikacji Podatkowej NIP,
- przygotowanie zawiadomień, projektów uchwał i prowadzenie pierwszego Zebrania Ogółu Właścicieli Lokali
- składanie do urzędu skarbowego zwolnienia ze składania sprawozdań miesięcznych,
- wybór sposobu prowadzenia rachunkowości wspólnoty mieszkaniowej, a wraz z nim zasad rozliczania na poszczególne lokale kosztów świadczeń ponoszonych z funduszy wspólnoty,
- ustalanie wysokości zaliczek wnoszonych przez właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną.
- przygotowanie zawiadomień, projektów uchwał, organizacja zebrań.
II. ZARZĄDZANIE I ADMINISTROWANIE
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców,
- potwierdzanie uprawnień do przebywania w lokalu,
- negocjowanie, podpisywanie i renegocjowanie dotychczasowych umów z przedsiębiorstwami dostarczającymi do budynku ,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego,
- reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa przed osobami fizycznymi i prawnymi, urzędami państwowymi, organami administracji samorządowej, pocztą, bankami,
- obliczanie i obciążanie właścicieli kosztami utrzymania części wspólnej nieruchomości zgodnie z uchwałą właścicieli lokali,
- udzielanie każdemu z właścicieli lokali informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością oraz o stanie rozliczeń z tytułów wymienionych w punkcie poprzedzającym, w zakresie dotyczącym ich lokali,
- przedstawianie zarządowi wspólnoty mieszkaniowej do zaakceptowania sprawozdania finansowego oraz opisu działalności merytorycznej za ostatni rok, w terminie do końca marca każdego roku,
- wykonywanie na polecenie zarządu wspólnoty lub na wniosek właścicieli lokali dysponujących co najmniej 1/10 udziałów w nieruchomości wspólnej wszelkich czynności związanych ze zwoływaniem zebrań oraz powiadamianiem właścicieli lokali o treści uchwał podjętych w drodze indywidualnego zbierania głosów pod uchwałą,
- organizacja zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej (opłacenie lokalu jest kosztem ponoszonym przez wspólnotę).
III. KSIĘGOWOŚĆ I EWIDENCJA POZAKSIĘGOWA
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej dla Wspólnoty Mieszkaniowej,
- rozliczanie wszystkich poniesionych nakładów i kosztów związanych z nieruchomością wspólną pomiędzy wszystkich właścicieli proporcjonalnie do ich udziałów,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości,
- przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów wspólnoty i dokumentacji dotyczącej nieruchomości w siedzibie firmy.
IV. OBSŁUGA BANKOWA
- prowadzenie rozliczeń działalności bieżącej przez rachunek bankowy, założony dla wspólnoty w wybranym banku
V. OBSŁUGA PRAWNA
- prowadzenie windykacji
- przygotowywanie opinii prawnych
- dochodzenie na drodze sądowej, na podstawie odrębnego pełnomocnictwa, należności z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną i funduszu remontowego.
VI.WINDYKACJA NALEŻNOŚCI
- pobieranie i windykacja należnych od właścicieli lokali wpłat na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną i kosztów funduszu remontowego,
- naliczanie ustawowych odsetek za zwłokę w przypadku opóźnień w dokonywaniu płatności w wysokości ustalonej uchwałą wspólnoty,
- dyscyplinowanie dłużników przy pomocy pism i upomnień,
- dochodzenie na drodze sądowej, na podstawie odrębnego pełnomocnictwa, należności z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną i funduszu remontowego.
VII. UTRZYMANIE CZYSTOŚCI
- zapewniamy usługi utrzymania czystości w stawkach uzależnionych od specyfiki danego budynku wspólnoty (jego wielkości, sprzątania ręcznego lub użycia maszyn czyszczących, pielęgnacji zieleni, użycia odpowiednich środków czyszczących itp.)
- częste kontrole administratora osób sprzątających pod względem rzetelnego wykonywania powierzonych im obowiązków ze szczególnym uwzględnieniem substancji chemicznych stosowanych do utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców oraz jego otoczenia
- w okresie zimowym kontrola stanu nawierzchni chodników na terenie wspólnoty, usuwania śniegu, posypywania piaskiem i skuwania lodu
- kontrolowanie na obszarze wokół budynku wszelkich nieprawidłowości, np. wycieków wody, zniszczeń wywołanych siłami przyrody, stanu oświetlenia, stanu chodnika.
- przeniesienie odpowiedzialności, uchwałą Wspólnoty Mieszkaniowej, na właścicieli zwierząt domowych za nieczystości i szkody powstałe przy wyprowadzaniu zwierząt.
VIII. NADZÓR NAD BIEŻĄCĄ KONSERWACJĄ I PRZEGLĄDAMI TECHNICZNYMI
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
- nadzór przy usuwaniu awarii i ich skutków w nieruchomości,
- nadzór i terminowe wykonywanie remontów bieżących zgodnie z planem przyjętym na dany rok kalendarzowy uchwałą właścicieli lokali,
- dobór firmy konserwującej w zależności od potrzeb indywidualnych wspólnoty,
- nadzór inspektorów nadzoru budowlanego, okresowe kontrole ogólnobudowlane, instalacji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych,
- zlecanie i nadzór rocznych i pięcioletnich kontroli budynku i instalacji w nim się znajdujących zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
- planowanie niezbędnych remontów,
- sporządzanie wstępnych kosztorysów remontów oraz wyszukiwanie kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki wykonania zaplanowanych prac,
- bieżące informowanie zarządu wspólnoty o stanie technicznym nieruchomości i stopniu zaawansowania przeprowadzanych prac remontowych.
IX.WYWÓZ NIECZYSTOŚCI STAŁYCH I GABARYTÓW
- realizowanie i kontrolowanie ustaleń umowy dotyczącej wywozu nieczystości.
X. UBEZPIECZENIE BUDYNKU
- przygotowanie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych w celu wybrania najkorzystniejszej opcji.
ZAKRES OFEROWANYCH USŁUG UTRZYMANIA CZYSTOŚCI NA TERENIE WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
Utrzymanie czystości i porządku w klatkach schodowych i w pomieszczeniach wspólnego użytkowania:
- codzienne zamiatanie klatek schodowych, usuwanie kurzu z balustrad, parapetów, skrzynek elektrycznych itp;
- mycie klatek schodowych, lamperii, drzwi do pomieszczeń wspólnego użytkowania nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu;
- mycie okien na klatkach schodowych i w pomieszczeniach wspólnego użytkowania nie rzadziej niż raz na 4 miesiące;
- mycie drzwi wejściowych i wewnętrznych w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu;
- dezynsekcja pojemników na śmieci;
Usuwanie śmieci z terenu Wspólnoty.
W okresie zimy oczyszczanie ze śniegu i lodu powierzchni utwardzonych, zaworów wodnych i gazowych, usuwanie śliskości przez posypywanie piaskiem.
Pielęgnacja trawników, kwietników i nasadzeń w granicach przydzielonego terenu w miarę potrzeb:
- wygrabianie trawników,
- koszenie trawników,
- przekopywanie i pielenie mis przy drzewach i krzewach,
- przycinanie i odchwaszczanie żywopłotów,
- odchwaszczanie i spulchnianie rabat kwiatowych oraz nasadzeń w skrzynkach betonowych,
- czyszczenie krawężników,
- w przypadku suszy podlewanie trawników i krzewów.
Systematyczne sprawdzanie i natychmiastowe zgłaszanie usterek technicznych budynku oraz awarii administratorowi i odpowiednim służbom miejskim (włazy na dachy, zalewania w czasie deszczu, skrzynki elektryczne, telefoniczne itp.).
wymiana żarówek w pomieszczeniach wspólnych budynków Wspólnoty.
Zdejmowanie nieaktualnych ogłoszeń.
Usuwanie ogłoszeń, plakatów umieszczonych bez zgody Wspólnoty na budynkach.
Wywieszanie flagi państwowej w dniach 3 maja i 11 listopada.
Przestrzeganie przepisów BHP i ppoż.
Zapewnienie środków czystości oraz narzędzi niezbędnych do wykonywania powierzonych obowiązków.